Camping De Kluis kent een lange en bijzondere geschiedenis. De camping werd in 1965 opgericht door Ton Koop en groeide in de jaren daarna uit tot een vertrouwde plek voor rustzoekers en natuurliefhebbers. In 1996 werd het stokje overgenomen door zijn zoon Hans Koop, die zich samen met zijn gezin ruim 30 jaar met veel toewijding heeft ingezet voor de camping.

Gedurende al die jaren is Camping De Kluis uitgegroeid tot een plek waar gasten zich welkom voelen en graag terugkomen. Ook in moeilijke tijden is er steeds gezocht naar manieren om de camping voort te zetten op een manier die past bij de sfeer en de gasten. Dit is gelukt, mede dankzij het vertrouwen en de betrokkenheid van de vele bezoekers.

Per 26 mei 2026 is een nieuw hoofdstuk begonnen: de camping is overgenomen door Tom en Judith. Met veel enthousiasme en respect voor de historie zetten zij Camping De Kluis voort. Zij danken Hans en Youri voor het vertrouwen en deze mooie kans. De heropening staat gepland voor 12 juni 2026. De naam, website en het e-mailadres blijven ongewijzigd, zodat de vertrouwde basis behouden blijft.

Hans zal af en toe nog op het terrein te vinden zijn voor een praatje, een kop koffie en als vertrouwd gezicht voor veel gasten.

Camping De Kluis kijkt met dankbaarheid terug op alle gasten die de camping door de jaren heen hebben bezocht en hoopt hen ook in de toekomst weer te mogen verwelkomen.